фирми продукти
представяме
работа
 
Обходният път на Бургас и АМ "Европа" ще спасяват евросредствата за пътна инфраструктура

Пътни проектиОбходният път на Бургас и магистрала "Европа" в участъка от Драгоман до София ще спасяват европейските средства за пътна инфраструктура заради недостроената т.нар. магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Двата проекта са на обща стойност 512 млн. лв., пише "Медиапул", позовавайки се на отговор на Министерството на транспорта на въпроси на изданието.

От двата проекта рисково е завършването на последния участък от "Европа" - от Храбърско до София, който трябва да приключи до края на 2023 г., но това най-вероятно няма да се случи.

В края на тази година приключва изпълнението на оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г. Бюджетът по програмата за развитие на пътната инфраструктура е близо 1.1 млрд. лв., от които 931 млн. лв. е безвъзмездната европейска помощ, останалите - от държавния бюджет. Към момента средствата са наддоговорени (116%).

Към днешна дата близо 80% от безвъзмездните средства вече са усвоени, а до края на годината това трябва да стане и с останалите.

Включването на двата нови проекта в обхвата на програмата се наложи след като стана ясно, че "Струма" през Кресненското дефиле няма да бъде реализирана и през втория програмен период и остава за третия - 2021 - 2027 г., като реализацията й също е под въпрос.

Участъкът на магистралата от Драгоман до сръбската граница се изгражда по механизма "Свързана Европа", като неговото изпълнение също закъснява. В средата на април беше пуснат 6.5 км участък от него. Останалите 8 км трябваше да са готови до края на май според обещанията на служебното правителство на Гълъб Донев, но това не се случи.

Другата отсечка от Драгоман до София с дължина 33.5 км се строеше със средства от държавния бюджет. Единият участък, от Драгоман до Сливница (17 км), беше пуснат в експлоатация още по времето на ГЕРБ през ноември 2020 г.

Строителството на другия участък, от Сливница до София (16.5 км), обаче се забави по времето на служебните правителства на Стефан Янев и на редовния кабинет на Кирил Петков, които на практика не направиха нищо за реализацията на проекта.

Едва след като в края на 2022 г. стана ясно, че пропада "Струма" през Кресненското дефиле, служебното правителство на Гълъб Донев взе решение спасяването на европарите да стане с магистрала "Европа" и ускори реализацията на проекта. Началото на строителството на обекта беше дадено в средата на май.

Тъй като последните 16.5 км няма как да бъдат завършени до края на тази година и се очаква да са готови към края на 2024 г., предишното служебно правителство включи и обхода на Бургас за финансиране с европейски средства. Той беше пуснат за движение през май тази година. Стойността му е 88 млн. лв. (над 18.7 млн. лв. за километър), е уточнило транспортното министерство.


6 юли 2023 - Дневник




Няма коментари


ключови думи
пътно строителство, пътна инфраструктура, инфраструктурни проекти, пътни проекти


още от категорията пътно строителство

препоръчваме
интересно
албуми
новини
календар
полезни връзки
Сигурност и дискретност Условия за ползване   Начало Принтиране  
За нас Контакти Реклама Референции
  Created by Website.bg