
Министерството на регионалното развитие има готовност да започне договаряне за концесионирането на автомагистрала "Черно море" през март догодина. В момента се уточнява маршрутът на трасето. Целта е да се избегне преминаването на магистралата през Аспаруховия мост и влизането й във Варна. Търси се най-добрият начин за пресичане на Варненското езеро и свързването на новия път с магистрала "Хемус".
Един от последните варианти за трасето, който е разгледан от експертна комисия, минава от Бургас през Каблешково, Свети Влас, Баня, Обзор, Приселци и Белослав. Оттам с мост над езерото магистралата трябва да се свърже с "Хемус". По пътя се е предвиждал и тунел с дължина един километър, но все още няма работен проект и не може да се каже откъде ще минава магистралата. Първоначално са разглеждани четири алтернативи, като първа от експертната комисия е отхвърлена тази през Айтоския проход.
Магистрала "Черно море" трябва да свърже Варна и Бургас, като се движи панорамно покрай морето. Тя е част от европейския коридор №8 (Дурас - Тирана - Скопие - София - Бургас - Варна). Дължината на участъка на българска територия е 103 км. До края на миналата година са завършени едва 10 км от него - от Аспаруховия мост до с. Приселци. Очаква се магистралата да реши трудностите с преминаването на проходите през Стара планина, което в момента силно забавя трафика между Обзор и Несебър. През тази година се планира и ремонт на 23-километрова отсечка от първокласния път Варна - Бургас.
Миналата седмица беше открит рехабилитираният път Провадия - Айтос, който свързва областите Варна, Бургас, Добрич и Силистра. Част от пътя е застлан с висококачествен асфалт, който не позволява деформиране на настилката при високи температури, обясни управителят на "Пътища и мостове". Компанията е главен изпълнител на обекта. С ремонтирането на шосето значително ще се облекчи транзитният трафик от Румъния към Турция, тъй като трасето дублира първокласния път Е-9.
Очаква се със средства от оперативната програма "Регионално развитие" да бъдат рехабилитирани участъци от второкласния път Варна - Аксаково - Добрич, както и третокласните Шумен - Девня - Ветрино - Калоян - Векилски и Старо Оряхово - Долни чифлик - Гроздьово - Бозвелийско. Националната стратегия за интегрирано развитие на инфраструктурата предвижда до 2015 г. да бъдат изградени 717 км магистрални пътища.
23 юли 2007 - в. Дневник