
Германската търговска верига за бързооборотни стоки "Плюс дискаунт" (Plus Discount), която от миналата година подготвя стъпването си на българския пазар, ще е готова с първите си магазини в началото на 2008 г. Това са съобщили от веригата пред министерството на икономиката, което днес ще връчи сертификат за инвеститор първи клас. Общата инвестиция на германската компания ще достигне 250 млн. евро.
През следващите четири години веригата има намерение да отвори 200 магазина в цялата страна. Компанията вече е осигурила част от терените за бъдещите си магазини. Освен това "Плюс" ще инвестира в изграждането на логистичен и административен център в Чепинци.
Обектите на германската верига са в сегмента на т.нар. дискаунт магазини, в които се продават стоки с намаление и предимно собствени марки. По този начин "Плюс дискаунт" ще излезе като пряк конкурент на другата германска верига у нас "Кауфланд", която има вече десетина магазина в страната.
"Плюс дискаунт" е част от групата "Тенгелман" (Tengelmann). В структурата й влизат няколко вериги, специализирани в различни търговски сегменти. Освен "Плюс" "Тенгелман" управлява общо 7500 магазина с марката "КиК" (KiK), "Оби" (OBI), "Кайзерс Тенгелман" (Kaisers Tengelmann) и А&П (A&P). Според корпоративната страница на германската група оборотът през финансовата 2004-2005 г. е 25.7 млрд. евро.
Търговската верига "Плюс дискаунт" е създадена през 1972 г. и в момента има представителства в девет европейски държави, сред които Австрия, Унгария, Испания, Португалия, Полша, Румъния, Гърция и др. Веригата има общо 4 хил. търговски обекта, в които работят 42 хил. служители. Годишният й оборот е над 10 млрд. евро. Основните конкуренти на компанията в международен мащаб са веригите "Лидл" (Lidl) и "Алди" (Aldi). Веригата "Лидл", която заедно с "Кауфланд" е собственост на германската група "Шварц", също проучва българския пазар.
20 февруари 2007 - в. Дневник