
"Икономически не е изгодно да се пускат в експлоатация отделни части от изграждащия се в момента участък от АМ "Тракия" Карнобат – Бургас, затова ще търсим цялостен пункт по пуск на ЛОТ 5", каза министърът на регионалното развитие и благоустройство Асен Гагаузов, който вчера се запозна на място с хода на строителните работи по трасето.
Изграждането на Лот 5 (Карнобат - Бургас) на автомагистрала "Тракия" се съфинансира от Европейската инвестиционна банка и от Републиканския бюджет. Договорът за финансиране с ЕИБ е подписан през юли 2000 г.
Строителството на отсечката Карнобат – Бургас е възложено на турския консорциум "Гражданско сдружение Доуш – Еко", а супервизията – на Мот МакДоналд.
Строителството на обекта стартира през април 2003 г. Крайният срок за завършването му е октомври 2006 г. Дължината на изграждащия се участък е 35,3 км.
Общата стойност на договора за строителство е 62,996 млн. евро с ДДС. Договорът за супервизията е на стойност 3,251 млн. евро с ДДС.
Към момента са завършени всички големи съоръжения на участъка Карнобат – Бургас. В голяма част за завършени земните и пътните работи по цялото трасе. Положени са два пласта асфалто-бетон на 25 км от автомагистралата в двете посоки. Предстои изграждане на обходен път на град Карнобат, който ще свърже съществуващия път София – Бургас с автомагистралата.