При полагането на настилките трябва да се започне с тези на главните алеи, за да могат да се ползват по-късно при пренасянето на материал за другите. Алея към гаража
Вкопаването на пътното платно е необходимо тогава, когато не е свален плодородния слой почва преди започването на строителните работи. В такъв случай в зависимост от нуждите се изкопава 10 – 20 см от най-горния слой на почвата по цялата широчина на алеята и изкопаната земя се разхвърля на тънък пласт от двете страни. Изкопът се подравнява с остра лопата. Ако почвата е мека, неоходимо е да се трамбува или да се валира. При камениста твърда почва допълнителна обработка не е необходима.
Върху трамбуваната основа на пътя се разстилат строителните отпадъци, които предварително се раздробяват, така че да няма парчета, по-големи от яйце. Бучките хоросан се отделят, тъй като те запълват пространството между камъните и алеята няма да може да изпълнява една от най-важните си функции – да пропуска добре водата.
Не трябва да се запълва цялата дълбочина на платното, за да остане място за полагане на завършващия пласт на настилката след приключването на строителните работи. Стърчащите камъни и неравности отново се трамбуват. По същия начин се оформят площадките за почивка и детските площадки. За бетонна или покрита с каменни плочи алея няма нужда от основа. При полагането на стоманобетонни панели се прави основа от пясък и чакъл.