фирми продукти
представяме
работа
 
Кредитирането - обект на масови заблуди

Кредитирането - обект на масови заблудиКупувачите на жилища или друг недвижим имот е по-добре да преговарят по-усилено за цената на имота, отколкото за лихвата по кредита, с който ще финансират покупката. Това е препоръката, която "Кредитекс" - небанково дружество за ипотечно кредитиране, отправя към своите клиенти.

"Много повече средства ще се спестят, ако купувачът договори по-ниска цена на имота, отколкото ако търси най-ниската лихва по ипотечните заеми", обясни Ивайло Ботев, мениджър на дружеството. Освен това и при по-ниска покупна цена на имота и необходимият кредит ще е по-малък, коментираха експерти. По принцип ипотечните заеми покриват определена част от стойността на имота.

Въпреки значителния кредитен бум през последните две години хората все още имат погрешни представи за някои аспекти на кредитирането. Това е изводът на "Кредитекс" от наблюденията сред негови клиенти. Ролята на кредитните консултанти ще се увеличава, коментира Ивайло Ботев. Сега една от заблудите у хората е, че те трябва неколкократно да посетят банка, за да получат кредит. Някои банки вече разчупват тази представа, предлагайки услугата чрез мобилни консултанти, които посещават клиента на място. Чрез мобилни консултанти са предоставени и над 25% от заемите на "Кредитекс".

Кредитополучателите често смятат, че щом техни познати или други фирми са получили финансиране при изгодни условия, то и те трябва да бъдат кредитирани при същите условия. "Всеки бизнеспроект има индивидуален риск и това определя цената на финансирането", обясни Ивайло Ботев. Нито банкерите, нито небанковите кредитиращи дружества се впечатляват от обемни бизнеспланове, показва кредитната практика. А в същото време в съзнанието на кредитополучателите битува представата, че подробният бизнесплан дава едва ли не 100% гаранция за отпускането на заема.

За кредитополучателите е важно да преодолеят и психологическите бариери в общуването с кредитора. "С кредитора трябва да се общува активно и открито дори и в случаи на криза в бизнеса, той би могъл да предложи изход от ситуацията", каза Ивайло Ботев. В много случаи клиентите не са склонни да споделят с кредитора бизнес идеята си от страх, че тя може да стигне до конкуренцията. "Кредиторът няма интерес бизнесът на клиента му да не е успешен", коментира Красимир Гумнишки, мениджър в "Кредитекс".
в. Сега


17 август 2005

Добави коментар


Няма коментари


ключови думи
купувач, жилища, недвижим имот, цена, лихва, кредит, финансиране, ипотечен кредит


още от категорията Банки

препоръчваме
интересно
албуми
новини
календар
полезни връзки
Сигурност и дискретност Условия за ползване   Начало Принтиране  
За нас Контакти Реклама Референции
  Created by Website.bg