фирми продукти
представяме
работа
 
Зелена велоалея през бул. "Патриарх Евтимий"

Зелена велоалея през бул. Патриарх ЕвтимийЗелена велоалея ще разцепи по средата столичния булевард "Патриарх Евтимий" догодина. Пистата за колелета ще е по дължината на целия булевард и ще е заобиколена от трева и дървета, като така на шосето ще се появи мини парк. Идеята е "Патриарха" отново да е еднопосочен, като паркирането ще бъде позволено само от едната страна. Това съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова след среща с експерти от екипа на датския архитект Ян Геел за "Визията на София".

Фандъкова е възложила на главния архитект Здравко Здравков да направи предложения за свързване на съществуващите вече велоалеи в централната градска част. "Много е важно да се обвържат трасетата по Руски паметник, булевардите "Скобелев" и "Патриарх Евтимий" с това по "Витоша" и "Евлоги и Христо Георгиеви". Така ще имаме мрежа от велоалеи", каза още кметът Фандъкова.

Архитектите Хенриет Вамберг и Лиза Мюлер от Gehl Architects бяха у нас цяла седмица. Те са направили 25-километрова обиколка и са набелязали проблемите, върху които ще работят. Екипът на Ян Геел ще консултира столичното кметство по документа "Визията на София", който трябва да даде насоки за развитието на столицата през следващите 30 години и превръщането й в зелен град. Екип от над 40 български архитекти ще подготвят до юни теренните проучвания, които ще изпратят в Дания. През септември пък трябва да е готов доклад за развитие на публичните пространства в централната градска част. Окончателният документ ще бъде разгледан през октомври от Столичния общински съвет.

В момента в столицата около 1 милион души се придвижват с коли, а 40% използват градския транспорт. Под 1% са софиянци, които ходят на работа с велосипед, а пешеходците са само 10 на сто. Целта е до 2030 г. тенденцията да се промени и все повече хора да слязат от колите си.

"София е една чудесна къща, с прекрасни стаи и архитектура, която обаче е малко разхвърляна", сподели Хенриет Вамберг. Според нея центърът на града е "прекалено достъпен" за коли и това привлича много шофьори. "Имате паркинги, разположени около черкви и паметници. "Света Неделя" е може би най-тъжният храм на света - от едната страна е обграден от булеварди, а от другата с паркинг. Това е проблем, който трябва да бъде решен", коментира още арх. Вамберг. Високите сгради в центъра на София пък засенчвали красотата на Витоша. Друг факт, който нарушавал общественото пространство, са многото разхвърляни навсякъде магазинчета и павилиони. Патент на София били и изпочупените плочки и различните настилки.

Ян Геел е помагал за обществените пространства на Копенхаген, Стокхолм, Лондон, Мелбърн, Сан Франциско и Ню Йорк.


31 март 2017 - Монитор

Добави коментар


Няма коментари


ключови думи
пътни ремонти, велоалеи, пътни проекти, инфраструктура


още от категорията ремонти, реконструкции

препоръчваме
интересно
албуми
новини
календар
полезни връзки
Сигурност и дискретност Условия за ползване   Начало Принтиране  
За нас Контакти Реклама Референции
  Created by Website.bg