фирми продукти
представяме
работа
 
Всеки асансьор с договор към телеком

Всеки асансьор с договор към телекомТелефоните, играещи ролята на аварийни алармени устройства, които трябва да бъдат монтирани до края на годината във всички асансьори в страната, ще работят със СИМ карти с договори към телекоми. Това съобщи за Агенция "Монитор" председателят на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) Александър Манолев.

"СИМ картите ще са специални и ще позволяват обаждания само към 3 номера. Всички мобилни оператори вече предлагат подобни карти, а таксата е 3 лева на месец", поясни председателят.

Според последните изменения на Наредбата за безопасна експлоатация и технически надзор на асансьорите, приети през 2014 г., до края на тази година всеки асансьор у нас трябва да разполага с подобна телефонна уредба, която при авария с натискането на един бутон да свързва заседналите с техниците. Новите разговорни устройства трябва да бъдат монтирани от фирмата, която поддържа асансьора на сградата. Ако обаче след Нова година липсва подобна уредба в кабината, асансьорът ще бъде спиран и живущите няма да могат да го използват.

Във вторник Националният браншови съюз "Надзор и поддръжка на асансьори, подемници и ескалатори" (НПАПЕ) даде пресконференция, на която алармира, че фирмите и гражданите нямат готовност да изпълнят изискването и няма как наредбата да бъде приведена в действие от всички към края на 2016 г., тъй като само 10-15% от асансьорите били изрядни в момента. Като причини председателят на съюза Калин Петров изтъкна първо цената на устройството, която е около 100-200 лева, а с монтажа отива на над 300 лева, както и изискване всеки асансьор да бъде обвързан с договор към телеком. Оказва се, че има неяснота от чие име трябва да се сключи контрактът – дали от фирмата, поддържаща асансьора, или от етажната собственост. Именно затова според Манолев трябвали промени в наредбата, за да бъдат задължени собствениците на апартаменти, а не техниците, да сключват договора. Както и да отпаднат текстове, които затруднявали работата на бранша. Експертите поясниха още, че освен устройството са необходими и допълнителни елементи с цел да се избегнат фалшиви обаждания от деца и недоброжелатели.

Според шефа на ДАМТН обаче промяна в наредбата не трябва да има, защото е въпрос на договорка от чие име да бъде сключен договорът с мобилния оператор. По думите на Манолев, ако все пак контрактът бъде подписан между съответния телеком и фирмата, поддържаща асансьора, месечната такса от 3 лева, дължима за картата, просто ще бъде добавена към сумата, дължима от етажната собственост на техниците.

"Ние не предвиждаме проверки за установяване дали са монтирани разговорните устройства", каза още председателят на държавния надзор. Ако по време на годишните технически прегледи на съоръжението, които се извършват от надзорните фирми, бъде установено, че няма монтирани такива, би следвало по закон асансьорът да бъде спрян от експлоатация. "Това кога ще бъде проверен асансьорът зависи от това кога е бил предишният преглед. Може да бъде и в началото и в края на годината. Това не означава, че "абсолютно всички асансьори на 1 януари ще бъдат проверени от надзорните фирми за наличието на разговорно устройство", допълни още Александър Манолев.


13 октомври 2016 - Монитор

Добави коментар


19 октомври 2016 22:28 | Лоби
От: Михаил
Как е комисионната ???????????????
18 октомври 2016 12:47 | Въпрос към хората, измислили тази добавка към Наредбата
От: Ася Касабова
Уважаеми, знаете ли че в повечето асансьорни клетки, които са обикновено шайби, липсва сигнал за връзка с телеком от всякакъв вид? Какво е вашето решение в такива случаи?! Очаквам компетентен отговор! Благодаря предварително!
1 ]
2 резултата в 1 страница


ключови думи
асансьори, поддръжка на асансьори, технически надзор


още от категорията машини, оборудване, инструменти

препоръчваме
интересно
албуми
новини
календар
полезни връзки
Сигурност и дискретност Условия за ползване   Начало Принтиране  
За нас Контакти Реклама Референции
  Created by Website.bg