
394,6 млн. лв. са похарчени за внос на
мебели, и домакинско обзавеждане през миналата година, обявиха от БНБ. Това е с 23% повече от сумата, похарчена през 2003 г. За вносно обзавеждане българите харчат повече, отколкото за покупка на нови и стари автомобили, сочат данните на централната банка. Вносът на коли за миналата година е на стойност 385,2 млн. евро, като ръстът е от близо 58%. По-голямо нарастване има единствено при вноса на чугун, желязо и стомана - с 85%, до 458,7 млн. евро. Най-голям бум във вноса на автомобили има през последното тримесечие на миналата година. Само през декември са внесени коли за 51,1 млн. евро, което е над два пъти повече от същия месец на 2003 г. Вносът на потребителски стоки за миналата година е на стойност 1,895 млрд. евро, сочат данните на БНБ. Това е ръст от над 28%. 425,6 млн. евро от тях отиват за лекарства и козметика, а 306,4 млн. евро за храни, напитки и цигари. Освен на потребителските стоки значителен ръст от 25% има и при вноса на инвестиционни стоки, които са на стойност над 3 млрд. евро. Общо импортът през изминалата година, заедно с транспортните разходи и застраховките, е на стойност 11,6 млрд. евро, а износът е за 7,99 млрд. евро. Най-много се изнасят дрехи и обувки - за 1,55 млрд. евро, но ръстът там е 6,4%. Вносът на текстилни материали е за 1,35 млрд. евро. Износът на чугун, желязо и стомана е нараснал с 49% до 806 млн. евро, а на цветни метали - с 40% до 750 млн. евро.
1 март 2005 - в. Стандарт