Правителствата на Мароко и Испания се приближават до технологичен подвиг, а именно свързването на Европа и Африка посредством железопътен тунел. Според испанския министър на благоустройството този тунел ще бъде за 21 век "това, което Суецкият канал беше за 19 век и Панамският за 20 век".
Идеята за подводен тунел, свързващ двата континента, се ражда през 1970 г. През 1980 г. е подписано първото споразумение между двете страни. Политически, финансови и технически причини обаче замразиха работата по проекта според в. "Гардиън". Правителството на Испания вече е включило плана за 39-километровия тунел в програмата си за развитие на инфраструктурата на страната. Тунелът ще свърже Пунта Палома в Испания с мароканския град Пунта Малабата, близо до Танжер. Специалистите смятат този маршрут за най-подходящ, защото морското дъно в тази част на Гибралтарския пролив е по-плитко. В най-ниската си точка тунелът ще преминава на 400 метра под повърхността на морето. Строителството ще следва модел, подобен на тунела под Ламанша с дължина 50 км. Тунелът Пунта Палома-Пунта Малабата ще има две жп линии на 50 метра разстояние една от друга. Между двата ръкава на тунела ще има по-малък служебен тунел за обслужване на жп линиите. Срокове за приключване на проучванията, начало и край на строителството не са определени. Двете страни смятат, че ЕС трябва да плати главната част от сметката за съоръжението, което ще стимулира комуникациите, търговията и туризма между Европа и Африка.