
Германската верига за бързооборотни стоки "Лидл", която е част от групата "Шварц", засега замразява проекта си в България, съобщи специализираната консултантска агенция в търговията на дребно "Планет ритейл". Информацията беше потвърдена за "Дневник" от Томас Оберле, говорител и мениджър по комуникациите на "Лидл".
Според агенцията причините за отказа от България са няколко, като водещата са високите цени на земята. Компанията е изчислила, че печалбата й няма да може да върне големите инвестиции, необходими за купуването на подходящите терени, съобщава още "Планет ритейл".
Само преди няколко седмици от веригата обявиха, че проучват пазара и възможностите да развият мрежата си в страната. Сред търговските вериги в България също усилено се говори, че "Лидл" се готви за първите си стъпки в България. Веригата работи по българския си проект от повече от година. Новината за спирането на работата в България идва изненадващо и поради факта, че компанията дори е купила терен в София, както съобщиха представители на пазара за недвижими имоти.
Освен в България веригата спира временно и проекта си и за експанзия в Румъния, съобщава още "Планет ритейл". Това се случва за втори път, след като преди време "Лидл" отново е забавила влизането си в двете страни. Групата "Шварц" вече има бизнес в България чрез другата си верига за хранителни стоки - "Кауфланд". И двете вериги спадат към групата на т. нар. дискаунт магазини, в които се продават евтини стоки. "Кауфланд" вече има един магазин в Пловдив, а до края на юни ще открие и втория си обект, който се намира в столичния квартал "Младост", съобщи за "Дневник" генералният мениджър на веригата в България Димитър Спасов.
30 май 2006 - в. Дневник