Нито една българска компания няма да може да участва в конкурса за концесионер на летищните комплекси в Бургас и Варна, поради изискванията за участие в конкурса. Те ще бъдат одобрени от правителството скоро. Освен голям опит и доказана финансова стабилност бъдещият концесионер трябва да е управлявал поне едно летище с над 5 млн. пътници годишно и второ с над 2 млн. Няма да се допускат кандидати, които имат само по една концесия в собствената си държава. Те трябва да управляват летища в поне две страни и да са направили над 100 млн. евро инвестиции за последните 5 години. Всеки кандидат трябва да внесе 300 000 евро депозит.
Концесията ще е за период от 35 години. В договора ще се предвижда опция да бъде продължен с още 15 години. Началната концесионна такса ще е в размер на 3 млн. евро и трябва да се внесе в бюджета веднага след подписване на договора. Очаква се после таксата да бъде в размер на 15 млн. евро. Двете аерогари - в Бургас и Варна, ще бъдат дадени на един концесионер, но с отделни лицензи, инвестиционни програми и генерални планове.
Няколко международни компании са проявили интерес към варненското летище. Сред тях са британската "Уигинс груп", както и консорциум между "Креди Суис Фърст Бостън", "Монтгомъри Асет интернешънъл" и БИАК.
Предвижда се всички български летища да бъдат постепено отдадени на концесия.