фирми продукти
представяме
работа
 
Седем фирми искат да строят тунела под Шипка

Строителство на тунелиЧетири български, две турски и една китайска фирми са проявили интерес към изграждането на тунела под връх Шипка. Това стана ясно след като днес Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) отвори седемте подадени оферти по обществената поръчка.

Обществената поръчка за проектиране и строителство предвижда изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н. Индикативната стойност на поръчката е 267 225 010 лв. без ДДС.

Отворените оферти са на:

  • "Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджарет Ве Санайи Лимитед Ширкети" ООД;
  • ДЗЗД "Консорциум "ПСВТ", с участници: "Пътни строежи – Велико Търново" АД, "Хидрострой" АД и "Пътинжеренигстрой-Т" ЕАД;
  • Колин Иншаат Туризм Санайи Ве Тиджарет АД;
  • Обединение "Шипченски проход", с участници: "Трейс Груп Холд" АД и "АЛВЕ Консулт" ЕООД;
  • ДЗЗД "Тунел Шипка", с участници: "Доуш Иншаат Ве Тиджарет" АД, "ВИА Конструкт Груп" ЕООД и "ВИА План" ЕООД;
  • Обединение "Геопът Шипка", с участници: "Геострой" АД и "Пътстрой - 92" АД;
  • Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпани ЛТД.

Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара.

Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е близо 3 години и половина.

Съоръжението ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва, са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

Предвижда се проектът "Проектиране и строителство на обект: "Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка" да бъде предложен за финансиране от бъдещата Оперативна програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 г.


29 април 2020 - Монитор




Няма коментари


ключови думи
пътно строителство, инфраструктурни проекти, пътни проекти, пътни съоръжения


още от категорията пътно строителство

препоръчваме
интересно
албуми
новини
календар
полезни връзки
Сигурност и дискретност Условия за ползване   Начало Принтиране  
За нас Контакти Реклама Референции
  Created by Website.bg