фирми продукти
представяме
работа
 
Пътищата ще се проектират според интензивността на трафика за 30 г. напред

Пътищата ще се проектират според интензивността на трафика за 30 г. напредНовите пътища трябва да се проектират според интензивността на трафика за период от 30 години, предвижда новата Наредба за проектиране на пътища, която вече е обнародвана в Държавен вестник. С нея се въвеждат завишени изисквания за отводняване на пътното платно. Целта е да се избегне събирането на вода и създаването на условия за "аквапланинг", съобщиха от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

В участъците с по-сложно движение ще се поставя осветление с цел осигуряване на по-голяма видимост и безопасност. Изискването се отнася за пътните възли на автомагистралите и скоростните пътища, както и за пътните възли и кръстовищата на първокласните пътища. Решението за прилагане на тази мярка ще се взима след технико-икономическа обосновка.

Различна скорост по магистралите в зависимост от терена

Наредбата ще бъде задължителна при проектирането на нова инфраструктура, както и при основен ремонт или реконструкция на съществуващата мрежа. Тя дава по-голяма свобода при определяне на проектна скорост за всеки клас път в зависимост от транспортните функции и особеностите на терена.

Ако автомагистралата минава през равнина, проектната скорост ще е 140 км/ч, при хълмист терен – 130 км/ч, а при планински – 120 км/ч. При тежки теренни условия автомагистралите могат да се проектират с проектна скорост от 100 км/ч, а скоростните пътища с проектна скорост 90 км/ч.

За първокласните пътища е посочена максимална допустима проектна скорост от 100 км/ч. В съобщението се отбелязва, че проектната скорост е различна от максимално допустимата скорост на движение, определена в Закона за движение по пътищата, но не може да я надвишава.

Край магистралите и пътищата ще има зони за безопасност

Край магистралите и пътищата ще бъдат създадени зони за безопасност. Целта е при излизане на моторното превозно средство от пътното платно да се избегнат тежките последици за шофьора и пътниците от удар в стълбове, стени, сгради и други препятствия, или последствията за трети лица, които се намират на крайпътните паркинги, площадките за отдих, пешеходните площи и др.

Идеята е по възможност такива препятствия да няма, а ако не могат да се избегнат, те трябва да бъдат обезопасени.

Обхватът на зоната за безопасност ще се определя в зависимост от класа на пътя и допустимата максимална скорост на движение за автомобилите, като ширината й ще е между 16 и 8 метра.

Въвеждат се нови екологични изисквания

Наредбата въвеждат и редица нови екологични изисквания при проектирането на пътища. В нея е записано, че пространственото развитие на трасето на пътя трябва да оказва възможно най-малко въздействие върху околната среда както по време на строителството, така и в процеса на неговата експлоатация.

Предвижда се изграждането на мостове, тунели и виадукти, които осигуряват безпрепятствено преминаване на животните по традиционните им маршрути. В момента също се изграждат тунели за мечки, язовци, костенурки или други животни, предимно по проектите с европейско финансиране. Но мярката досега не е била изрично залегнала в наредба.


27 септември 2018 - Дневник

Добави коментар


Няма коментари


ключови думи
пътно строителство, магистрална инфраструктура, инфраструктурни проекти, пътни проекти


още от категорията пътно строителство

препоръчваме
интересно
албуми
новини
календар
полезни връзки
Сигурност и дискретност Условия за ползване   Начало Принтиране  
За нас Контакти Реклама Референции
  Created by Website.bg