фирми продукти
представяме
работа
 
Всеки трети е против скъпия тунел през Кресна

Всеки трети е против скъпия тунел през КреснаВсеки трети е против изграждането на скъп тунел от 15 км под дефилето в Кресна и подкрепя строителството на по-евтиния вариант с едно изнесено трасе в източна посока на платото. Това сочат резултатите от анкета, направена по поръчка на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, сред живеещите в Симитли, Кресна и селата от двете общини, а също и сред граждани от цялата страна. За подземното съоръжение се обявяват около една четвърт от анкетираните.

Данните на проучването сочат още, че и на национално, и на местно ниво хората са притеснени от това дали ще съумеем да използваме европейското финансиране за изграждането на отсечката или, ако това не се случи, ще остане сегашният път, който е сред най-смъртоносните отсечки в страната.

"Оптимист съм и имаме всички основания да започнем реализацията на най-сложния участък от АМ "Струма" през Кресненското дефиле през 2017 г.", коментира министър Лиляна Павлова. "Смятам, че говорим за успешно приключване на въпроса и ще успеем още от следващата година да започнем изграждането на най-тежките и драматични 20 километра от магистралата, защото, както знаете, в Кресненското дефиле са концентрирани най-много ПТП-та със загинали", заяви тя.

Министърът подчерта, че участъкът, през който ще минава лот 3.2, е богат на уникална природа, затова трябва да се намери най-доброто решение както за хората, така и за природата. Тя коментира, че проучването е прецизно, кореспондиращо с притесненията на местните жители, които ще се вземат предвид при изпълнението на проекта. "Ясно разбрахме, че на местно и национално ниво имаме фаворит и това е вариантът, към който сме се насочили и ние – разделено преминаване, с ново трасе на изток през Кресна и Симитли. Това проучване ни помага да придобием увереност, за да приключим последната фаза - да изберем най-добрия вариант по технически, екологични и финансови показатели", заяви Павлова.

По думите й 2017 г. е ключова за реализация на проекта по отношение на проектирането и отчужденията на имоти. "Имаме осигурено финансиране и проект, сега е въпрос на политическа воля да се реализира на практика, защото имаме воля, готовност и финансиране. Ако през 2017 г. не направим идейно проектиране, разширен идеен проект и парцеларен план за отчуждение на имотите на сложния проект, ще изпуснем европейското финансиране. Имаме всички предпоставки това да се случи без проблем", категорична бе тя.

Министър Павлова увери местните жители, че са предвидени всички мерки за гарантиране на достъпа до населените места и земеделските имоти чрез изграждане на необходимите пътни връзки и съоръжения. За местните производители пък ще се изградят специални тържища около магистралата, с което ще се гарантира техният поминък и работа. По време на строителството ще се открият работни места за хората от региона, както и за доставчици на стоки и услуги. Докато трае изпълнението на обекта, ще се вземат и мерки за повишаване на пътната безопасност, за да намалеят катастрофите и жертвите, както и мерки и за опазване на околната среда по сегашното трасе.


7 декември 2016 - Монитор

Добави коментар


Няма коментари


ключови думи
пътно строителство, магистрална инфраструктура, инфраструктурни проекти, пътни проекти


още от категорията пътно строителство

препоръчваме
интересно
албуми
новини
календар
полезни връзки
Сигурност и дискретност Условия за ползване   Начало Принтиране  
За нас Контакти Реклама Референции
  Created by Website.bg