фирми продукти
представяме
работа
 
Градежът на тунела под Шипка тръгва преди 2014 г.

Градежът на тунела под Шипка тръгва преди 2014 г.Съществува възможност строителството на тунела под Шипка да започне по-рано от 2014 г., ако някой от планираните проекти през сегашния програмен период не се изпълнява в посочените срокове. Това заяви при посещението си в Габрово министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. По-ранното начало на реализацията на проекта е възможно и при условие, че някоя от 36-те наши и чужди компании, заявили инвеститорски интерес, се съгласят да започнат строителството му без държавна гаранция. По този повод в момента се водят разговори с тях, добави министърът.

По думите на Плевнелиев финансирането на проекта ще бъде от европейските фондове, а градежът на скъпото съоръжение ще се осъществява паралелно с обходния път на Габрово, уточни той.

При визитата си в Габрово министър Плевнелиев опроверга твърденията на местни неправителствени организации, че България ще бъде санкционирана от ЕС, в случай че пътното съоръжение не бъде построено по-рано.

В края на миналия месец от регионалното министерство уточниха, че съоръжението ще се гради с пари от еврофондовете. Проектът за подземното съоръжение, което ще облекчи трафика през прохода Шипка, ще бъде включен следващата година в списъка за финансиране от Оперативна програма "Транспорт". Досегашните планове за него предвиждаха да се даде на концесия. Плановете на строителното министерство са в следващите две години да се актуализира идейният проект, а до 2012 г. ­ да се изготви и технически. Ако Брюксел го одобри, ще поеме финансирането. По прогнози от 2001 г. тунелът ще глътне 125 млн. долара. Той ще е двулентов, 3,2 км дълъг и висок 4,8 м.

Участъкът Габрово ­ Шипка е част от паневропейския коридор №9, който да свързва финландската столица Хелзинки с беломорското пристанище Александруполис (Дедеагач). България има ангажимент към ЕС да изгради връзката, но досега проектът е буксувал заради липса на финансиране.


26 октомври 2009 - в. Монитор




Няма коментари


ключови думи
пътно строителство, пътни съоръжения, подземни съоръжения, еврофинансиране


още от категорията пътно строителство

препоръчваме
интересно
албуми
новини
календар
полезни връзки
Сигурност и дискретност Условия за ползване   Начало Принтиране  
За нас Контакти Реклама Референции
  Created by Website.bg