фирми продукти
представяме
работа
 
14 съвета за здравословна грижа за градината

градинарствоГрижите за градината или двора, или дори тези за зеленината на терасата, за приятно и успокояващо занимание за много хора. То обаче може да крие и някои рискове и дори опасности за здравето Ви. Предлагаме Ви няколко съвета за безопасност по време на грижите за градината и растенията.


1. Ако ще работите в градината по-дълго време, добре е предварително да се разтегнете за около 5 минути – така ще намалите риска от пренапрягане на мускулите и от схващане по време на работата. Фокусирайте се върху ахилесовото сухожилие, гърба и ръцете.

2. Поставете подходящо за градинската работа облекло – това включва подходящ слънцезащитен крем с висок фактор, репелентен спрей, шапка с козирка, слънчеви очила и дрехи от лека естествена материя с дълги ръкави (през лятото). По отношение на безопасността е добре да носите и работни ръкавици, а при нужда – маска за лицето (например при пръскане с препарати).

3. Предварително се запознайте детайлно с инструкцията върху всички химикали и препарати, които ще използвате – как се прилагат, какви мерки за безопасност се взимат при употреба и какви рискове носи употребата им. Ако имате някакви алергии – към полени, към препарати, към пчелна отрова и прочее, не забравяйте да се запасите с подходящ медикамент в случай на изостряне на алергията (например при ужилване от пчела/ оса).

4. Разтягането на гръбнака е чест здравословен проблем при хората, които се занимават с градинска работа – затова прикляквайте върху коленете си и правете чести почивки. Друг вариант е да използвате ниско столче, върху което да присядате по време на работа (ако не се налага да се движите непрекъснато докато работите). Ако се опирате върху коленете си, добре е да носите наколенки с подплънки, за да се предпазите от наранявания и натъртвания.

градинарство5. Избирайте инструменти с гумени дръжки или поне такива, които са удобни за хващане, за да не страдат ръцете и ставите Ви от натиска.

6. Разделете съдържанието на големите чували с тор или смет в няколко по-малки чувала, за да пренесете по-лесно товара – най-добре за целта използвайте ръчна количка, а при повдигане напрягайте мускулите на краката, не тези на гърба.

7. Редувайте дейностите в градината, за да не натоварвате продължително само една част от тялото си.

8. През лятото правете чести почивки на сянка – дори през цялото време да носите шапка и очила, тялото Ви може да прегрее и това да причини неразположение. Освен това дайте възможност на очите си да отпочинат от слънчевата светлина и дългото взиране.

градинарство9. За да засилите още повече положителното въздействие от градинската работа, засейте поне няколко плодни или зеленчукови растения, както и малка билкова градинка – така не само ще имате по-голяма мотивация да работите, но и ще обогатите храненето си.

10. Използвайте обилно количество тор/ слама на растенията си – така ще намалите нуждата от ползване на инсектициди срещу плевелите.

11. Носете градинските си инструменти в удобна преносима чанта (например градинска престилка), така че да не се налага да се връщате постоянно за тях, докато се движите из градината. Можете да си направите и сами преносим съд за разнородни цели - срежете голям отвор в чиста бутилка от 2, 3 или 4 литра, точно срещу дръжката, а самата дръжка закачете за въже или върху колана си; така ще разполагате с лек преносим контейнер за събиране на отпадъци (напр. сухи листа на градинарстворастенията), на плодове/ зеленчуци, билки, ядки или каквото друго се сетите.

12. Поддържайте и развивайте градината си така, че да можете да се грижите за нея спрямо собствените си възможности. Така например, ако нямате достатъчно време и желание да работите по нея, не се поддавайте на временното желание да създадете голяма и трудна за поддържане градина, която скоро ще изоставите, или пък в която ще претоварите организма си за кратко време. Нека разрастването става постепенно, за да можете да съобразите мащабите на градината с желанията и възможностите си.

13. Носете бутилка с вода със себе си или я дръжте наблизо, така че да можете поне на всеки 30 минути да отпивате по няколко глътки – в противен случай рискувате да се дехидратирате от физическата работа и стоенето на слънце.

14. Ако имате алергия от полени, избирайте цветя, вместо храсти – полените на цветята са по-големи и поради тази причина причиняват проблеми по-рядко от тези на много от цъфтящите храсти и дървета.


Източник: rd.com




Добави коментар


Няма коментари


ключови думи
градина, грижа за градината, здравословни съвети

Забележка: Статиите в сайта са публикувани, за да Ви дадат обща насока и идеи по отношение на показаните проекти. Comfort.bg не носи отговорност за евентуални инциденти по време на работата. Ако не сте достатъчно уверени в способността си да извършите определена дейност или проект, моля консултирайте се със специалист. По време на работа винаги взимайте необходимите предпазни мерки и четете внимателно инструкциите върху опаковките на продуктите. Винаги съобразявайте конкретните проекти с характеристиките на Вашия дом и собствените си умения.

препоръчваме
интересно
албуми
новини
календар
полезни връзки
Сигурност и дискретност Условия за ползване   Начало Принтиране  
За нас Контакти Реклама Референции
  Created by Website.bg